OptimaalGewicht - 06-51720598

Hoe voorkom je aankomen in de herfst en winter?

Kom jij ook altijd aan na de zomer? Waarschijnlijk eet je anders. In de zomer eet je meer lichte salades en je beweegt ook meer. De dagen zijn lang en je hebt meer energie. Herken je dit? Of juist niet? Eet je hetzelfde wat je altijd eet en kom je toch langzaam aan in het najaar; dan kan het zijn dat het met vitamine D te maken heeft!
In de zomer ben je veel buiten en is de zon op zijn sterkst. Je maakt dan vitamine D aan via je huid. In de herfst ben je meer binnen en staat de zon veel lager. Via je huid maak je nauwelijks nog vitamine D aan. Je moet dit dan uit je voeding halen (vette vis, ei, levertraan, boter). Calcium en vitamine D zorgen voor een hogere spiermassa en minder vetmassa. Een hogere spiermassa is goed nieuws: spiermassa zorgt voor de verbranding van vetmassa.
Dus: blijf gezond eten en eet 1x per week vette vis, neem een vitamine D supplement (vrouwen boven de 50, mensen met een donkere huid en mensen die nauwelijks buiten komen moeten sowieso een vitamine D supplement nemen!). Vitamine D is vetoplosbaar, dus schrap niet alle vet uit je menu! Blijf bewegen; wandelen kan ook met een paraplu. Heb je toch nog wat hulp nodig? Maak dan snel een afspraak.