OptimaalGewicht - 06-51720598

Vijf tips om je weerstand te verhogen

In deze tijd beginnen veel mensen al weer te niezen en te hoesten. Hoe zorg je er nou voor dat je je weerstand een beetje op peil houdt als het kouder wordt?

Zorg voor voldoende vitamine C: deze vitamine is o.a. nodig voor het vormen van bindweefsel en voor wondgenezing. Het is een antioxidant. Vitamine C is nodig voor de opname van ijzer in ons lichaam. Het zit voornamelijk in fruit (bessen, citrusvruchten) en groenten (koolsoorten, paprika).

Ook vitamine D is belangrijk voor je afweersysteem doordat het witte bloedcellen activeert. Vitamine D wordt door onze huid opgenomen als je in de zon zit. Nu de zon laag staat, krijg je niet voldoende binnen via de huid. Het zit ook in vette vis, eieren, melk, boter en vlees. Vrouwen moeten rond hun 50e echt een supplement nemen!

Een goede darmflora is absoluut noodzakelijk voor je gezondheid! Probiotica zijn goede bacteriën die in je darmen leven. Producten die probiotica helpen zijn: zuurkool, volle yoghurt, hüttenkäse, karnemelk, tempeh. Eet voldoende vezels en weinig suikers!

Gember! Gember bevat veel antioxidanten, vitamines en mineralen. Het is o.a. goed voor je spijsvertering. Maak regelmatig een vers kopje gemberthee voor jezelf. Of voeg een stukje gember toe aan een gerecht.

Wil jij ook aan je gezondheid werken? Ik help je graag op weg! Maak snel een afspraak.