OptimaalGewicht - 06-51720598

10 tips voor koolhydraatarm broodbeleg

Kies jij vaak voor hetzelfde broodbeleg? Dat is niet nodig want er is keuze genoeg om te variëren. Daarom 10 verschillende soorten broodbeleg.

1. Cottage cheese

Cottage cheese of hüttenkäse is een lekker fris beleg. Het bevat maar weinig koolhydraten en veel eiwitten. Lekker in combinatie met rauwkost, zoals komkommer, radijsjes of tomaatjes.

2. Rosbief

Rosbief behoort tot de magere vleeswaren en bevat maar weinig calorieën, geen koolhydraten en veel eiwitten. Heerlijk met een gekookt eitje, rucola en truffelmayonaise!

3. Verse geitenkaas

Lekker met gegrilde courgette en balsamicoazijn! Als je niet van geitenkaas houdt, kun je ook 20+ smeerkaas gebruiken. Dit is lekker met wat komkommer en tomaat. Ook lekker op een tosti.

4. Ei

Zowel gekookt als gebakken erg lekker; gekookt als eiersalade (beetje mayonaise erbij) of gebakken met verschillende groenten.

5. Kipfilet, kalkoenfilet of ham

Lekker met avocado of roomkaas light.

6. Roomkaas light

Heerlijk met gerookte zalm en komkommer.

7. PowerSlim chocolade hazelnootpasta

Als zoet beleg kun je kiezen voor onze eigen chocolade hazelnootpasta of jam. Ook hebben we sinds kort pindakaas!

8. Tonijn

Een lekkere tonijnsalade maak je gemakkelijk zelf! Zonder allerlei onnodige toevoegingen.

9. Groente in de hoofdrol

Beleg je brood eens met gegrilde groente zoals paprika en courgette.

10. Rundercarpaccio

Of probeer deze carpaccio met rucola en truffelmayonaise.

 

Genoeg ideeën toch? Deze tips zijn al in fase 1a van het PowerSlim programma te gebruiken. Afvallen zonder afzien. Wil je nog meer tips en coaching bij het afvallen? Maak snel een afspraak.