10 tips voor koolhydraatarm broodbeleg

koolhydraatarm broodbeleg

Kies jij vaak voor hetzelfde broodbeleg? Dat is niet nodig want er is keuze genoeg om te variëren. Daarom 10 tips voor koolhydraatarm broodbeleg.

1. Cottage cheese

Cottage cheese of hüttenkäse is een lekker fris beleg. Het bevat maar weinig koolhydraten en veel eiwitten. Dit is erg lekker in combinatie met rauwkost, zoals komkommer, radijsjes of tomaatjes.

2. Rosbief

Rosbief behoort tot de magere vleeswaren en bevat maar weinig calorieën, geen koolhydraten en veel eiwitten. Heerlijk met een gekookt eitje, rucola en truffelmayonaise!

3. Verse geitenkaas

Lekker met gegrilde courgette en balsamicoazijn! Als je niet van geitenkaas houdt, kun je ook 20+ smeerkaas gebruiken. Dit is lekker met wat komkommer en tomaat. Ook lekker op een tosti.

4. Ei

Zowel gekookt als gebakken erg lekker; gekookt als eiersalade (beetje mayonaise erbij) of gebakken met verschillende groenten. Ei is veelzijdig te gebruiken!

5. Kipfilet, kalkoenfilet of ham

Deze magere vleesewaren zijn erg lekker met avocado of roomkaas light.

6. Roomkaas light

Ook roomkaas light is op vershillende manieren te gebruiken: heerlijk met gerookte zalm en komkommer.

7. PowerSlim chocolade hazelnootpasta

Als je van zoetigheid op brood houdt, dan kun je kiezen voor onze eigen PS chocolade hazelnootpasta of jam. Ook hebben we sinds kort onze eigen notenpasta pinda amandel!

8. Tonijn

Een lekkere tonijnsalade maak je gemakkelijk zelf! Zonder allerlei onnodige toevoegingen.

9. Groente in de hoofdrol

Beleg je brood eens met gegrilde groente zoals paprika en courgette, iets meer werk, maar zó lekker.

10. Rundercarpaccio

Of rundercarpaccio met rucola en truffelmayonaise.

 

Genoeg ideeën toch? Deze tips zijn al in fase 1a van het PowerSlim programma te gebruiken. Afvallen zonder afzien. Wil je nog meer tips en coaching bij het afvallen? Maak snel een afspraak.