Eiwitrijke voeding vermindert het risico op hart- en vaatziekten bij vrouwen

hart en vaatziekten vrouwen

Helaas komen hart- en vaatziekten steeds vaker voor bij vrouwen. Gelukkig kun je veel aan je gezondheid zelf beïnvloeden! Een verhoogde inname van eiwitrijke voeding zoals vlees, vis, zuivelproducten, sojabonen en andere peulvruchten, broccoli, spinazie en boerenkool kan je kans op hart- en vaatziekten aanzienlijk verminderen.

Hoge bloeddruk

Hoge bloeddruk en vaatwandstijfheid zijn onafhankelijke voorspellers van hart- en vaatziekten en sterfte. Vrouwen die meer eiwitten eten hebben een lagere bloeddruk en minder last van vaatwandstijfheid. De oorsprong van het eiwit lijkt van belang. Plantaardige eiwitten zorgen voornamelijk voor een lagere bloeddruk en dierlijke eiwitten juist voor minder vaatwandstijfheid.

Koolhydraatarm en eiwitrijk

PowerSlim adviseert al jaren een eiwitrijk voedingspatroon vanwege de vele gezondheidseffecten. Vervang een deel van de koolhydraten in je voeding (brood, pasta, aardappelen etc.) door eiwitrijke producten en je bent al heel gezond bezig. De PowerSlim producten bestaan uit een combinatie van dierlijke eiwitten (melkeiwitten) en plantaardige eiwitten (soja-eiwitten).
Wil jij gezonder eten of afvallen? Een kennismakingsgesprek is gratis. Maak snel een afspraak.

En wil je meer weten over hart- en vaatziekten bij vrouwen (en hoe dit te voorkomen?) Ga dan naar de website van de hartstichting!