Hoe voorkom je het jojo-effect?

Een aantal tips om het jojo-effect tegen te gaan

Tip 1: Gedrag kun je alleen veranderen wanneer je je bewust bent van je valkuilen. Eet je als je je verveelt? Of juist als je gestrest bent? Zoek afleiding als de situatie zich voordoet. Ga wandelen of sporten, bel iemand op, koop een fijn tijdschrift.

Eet je vaak kant-en-klaar- of afhaalmaaltijden? Vervang deze door gezonde, voedzame en lekkere recepten. Ik help je er graag bij!

Wat haal je in huis?

Tip 2: Zorg dat je geen ongezonde dingen in huis hebt of als je gezinsleden dit wel graag eten; verstop het! Kook extra veel en vries porties in, neem altijd je favoriete PowerSlim reep mee in je tas, in de auto of in je bureaula op je werk. Zo kun je altijd een verantwoord tussendoortje nemen. Er is voor elk moment wel een PowerSlim-vervanger: chips, chocola, toetjes: allemaal laag in koolhydraten. Denk ook eens aan een hand nootjes of een gekookt ei.

Suiker

Tip 3: Vermijd producten met (toegevoegde) suiker. Eet minder brood, rijst pasta en als je er voor kiest neem dan volkorenbrood, volkorenpasta of zilvervliesrijst. Eet twee keer per dag 200 gram groenten en neem bij iedere maaltijd een eiwitrijk product, zoals vlees, vis, kwark of eieren. Dit zorgt voor een stabiele bloedsuikerspiegel, waardoor je snaaitrek kan vermijden. Ook hier kan ik je bij helpen!

Maak een afspraak om te kijken wat ik voor je kan betekenen. Kennismaken is gratis!