OptimaalGewicht - 06-51720598

Mag je afvallen tijdens de zwangerschap?

Als je zwanger bent kun je beter geen dieet volgen om af te vallen (dus ook niet PowerSlimmen). Je ongeboren kindje heeft alle voedingsstoffen hard nodig om zich te kunnen ontwikkelen. Het is wel verstandig om toegevoegde suikers te vermijden. Dit helpt om niet onnodig veel aan te komen en is ook beter in verband met het voorkomen van zwangerschapsdiabetes.

Proberen af te vallen als je zwanger bent is beslist niet aan te raden! Je kunt natuurlijk wel op veel dingen letten.

Een aantal voedingsmiddelen moet je niet eten als je zwanger bent: rauw vlees, rauwe vis, gerechten met rauwe melk, rauwe schaal- en schelpdieren, rauwe eieren (gerechten waarin dit verwerkt zit), vacuümverpakte vis, kaas van niet-gepasteuriseerde melk, rauwe groenten buitenshuis.

Hoe hou je je gewicht onder controle tijdens de zwangerschap?

Voor twee eten is echt niet nodig. Probeer niet te overeten. Blijf regelmatig eten, wacht niet te lang tussen de maaltijden zodat je enorm veel honger krijgt en dan te veel gaat eten of gaat snoepen. Eet goed schoongemaakte rauwkost tussendoor. Gebruik niet te veel suikerrijke producten (niet goed voor jou, maar ook niet voor de baby)! Geef vooral niet te vaak toe aan gekke grillen die je qua voeding kunt hebben als je zwanger bent. Drink voldoende water.

Hoeveel mag je aankomen als je zwanger bent?

Dat hangt af van je begingewicht. Was jouw BMI voor je zwanger werd:

<18,5: dan mag je tussen de 12,5 en 18 kg aankomen
>18,5: en <25  dan mag je tussen de 11,5 en 16 kg aankomen
> 25: dan mag je tussen de 7 en 11,5 kg aankomen
>30: dan mag je maximaal 5 tot 9 kg aankomen

Let op, je komt later in je zwangerschap (meestal) het meest aan, in maand 6, 7 en 8.

Hoeveel weken na de bevalling mag je starten met PowerSlim?

Je mag starten met PowerSlim 6-8 weken na je bevalling mits je geen borstvoeding geeft.

Mag je starten met PowerSlim als je borstvoeding geeft?

Nee, als je volledige borstvoeding geeft dan mag je het PowerSlim programma niet volgen. Indien je af en toe borstvoeding geeft en rest bij- of flesvoeding, dan kun je starten in fase 2A. Wanneer er geen borstvoeding (meer) wordt gegeven dan kun je in principe starten in fase 1 (6-8 weken na de bevalling).

Maar probeer vooral te voorkomen dat je heel veel aankomt!