OptimaalGewicht - 06-51720598

Weinig tijd voor boodschappen? Tijdsbesparende tips!

We hebben allemaal een druk leven en de meesten hebben geen tijd om uitgebreid boodschappen te doen of te koken. Als je wilt afvallen is planning wel handig. Dus wat moet je nou als basisvoorraad in huis hebben? (voor zowel PowerSlimmers als niet-PowerSlimmers)

Voor afvallen in fase 1

Bijzonder handig zijn diepvriesgroenten, zoals bloemkool, spinazie, broccoli of rode kool. Ze zijn even gezond als verse groenten! (en vaak goedkoper)

Ook vlees kun je gemakkelijk invriezen zoals kipfilet, rundertartaar of varkensfilet. Verdeel het alvast in porties. Vis, zoals garnalen of witvis kun je ook invriezen. En weet je dat je zelfs verse specerijen kunt invriezen, zoals rode peper en gember?

Blikjes tonijn kun je erg lang bewaren. Je kunt er altijd wat lekkers mee maken, bijvoorbeeld een salade of gebruik het door een pasta.

Eieren zijn veelzijdig en gemakkelijk. Een lekker gekookt eitje voor bij de lunch, bijvoorbeeld op een PowerSlim meerzaden bolletje of cracker. Als je groente over hebt kun je die natuurlijk ook gemakkelijk verwerken in een heerlijke en snelle omelet.

Uien zijn lang houdbaar en ontzettend veelzijdig in te zetten.

Smaakmakers zoals sterke mosterd, sambal, (balsamico)azijn, volle mayonaise, tomatenpuree, olijven, knoflook en Kikkoman.

Brood, rijst en pasta

De crackers van PowerSlim zijn lang houdbaar. En veel PowerSlim broodproducten kun je ook invriezen. Zoals het croissantje, sesam lijnzaadbrood en het witbrood. Zo kun je het nog langer bewaren en heb je altijd een voorraadje. (voor niet-PowerSlimmers; zorg voor een voorraadje koolhydraatarm brood in de vriezer)

Met koolhydraatarm beleg in huis kun je altijd gemakkelijk een lunch klaarmaken of meenemen naar je werk. Zoals cottage cheese, smeerkaas, roomkaas (kruiden) light, kipfilet, ham, gerookte zalm, kalkoenfilet.

Rijst, pasta en spaghetti (eventueel van PowerSlim of PowerSlim Balance) zijn de ideale basis voor heerlijke gerechten waar je alle kanten mee uit kunt.

Zorg dat je altijd olijfolie, bouillon en kruiden (komijn, kerrie, oregano, tijm, kaneel, chili, nootmuskaat, gember) in huis hebt. Of kweek verse kruiden in je vensterbank of op je balkon (munt, peterselie, basilicum)

Haal verse groenten voor een aantal dagen. Broccoli, bloemkool, courgette en witlof zijn in de koelkast wat langer houdbaar.

Magere kwarkt voor PowerSlimmers, volle kwark voor niet PowerSlimmers is altijd fijn als ontbijt.

Vanaf fase 2 en 3 zijn de volgende producten handig:

Fruit (vanaf fase 2A)
Noten, pitten en zaden (vanaf fase 2B)

Peulvruchten (vanaf fase 2C)

Wil je advies op maat? Of afvallen met PowerSlim? Neem snel contact op.